استفاده از کاسنی برای چربی خون در فضا

Science of Life در سال 2014 نشان داد که مصرف یک عصاره آبی اتانولی کاسنی برای چربی خون سطح التهاب را کاهش می دهد و این اثر ممکن است به دلیل مهار سیتوکین های مختلف و خواص آنتی اکسیدانی آن باشد که به نوبه خود رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

مجله بین المللی زیست پزشکی تولید مثل در سال 2019 گزارش داد که مصرف عصاره اتانولی برگ های کاسنی وحشی با بهبود شاخص های سیستم تولید مثل موش های نر بالغ همراه است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن به بهبود باروری کمک می کند.

درجه ایمنی کاسنی مصرف کاسنی اغلب برای اکثر بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود که در مقادیر معمولی موجود در غذا مصرف شود، و احتمالاً مصرف آن در مقادیر دارویی بی خطر است، اما ممکن است عوارض جانبی جزئی در سیستم گوارشی، از جمله گاز، نفخ، درد شکم و آروغ زدن.

از آنجایی که ممکن است شروع قاعدگی و همچنین وقوع سقط جنین را تحریک کند، علاوه بر آن توصیه می شود از مصرف کاسنی توسط خانم شیرده خودداری شود زیرا هیچ مدرکی دال بر بی خطر بودن مصرف آن در دوران شیردهی وجود ندارد.

موارد احتیاط در مصرف کاسنی برخی از گروه ها باید در مصرف کاسنی مراقب باشند تا از عوارض احتمالی آن جلوگیری شود که از جمله آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:

بیماران مبتلا به سنگ کیسه صفرا: به کسانی که از سنگ کیسه صفرا رنج می برند توصیه می شود کاسنی نخورند.

به جز پس از مشورت با پزشک متخصص، با توجه به اینکه کاسنی ممکن است تولید شیره زرد را تحریک کند و این ممکن است برای افرادی که از سنگ کیسه صفرا رنج می برند مشکل ایجاد کند.

از این آلرژی برای اجتناب از خوردن یا استفاده از کاسنی، ابروسیا، گل داوودی، گل همیشه بهار و بابونه، کاسنی ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در آنها شود، بنابراین به کسانی که به گل سرخ حساسیت دارند توصیه می شود قبل از خوردن کاسنی با پزشک متخصص مشورت کنند.

در مورد فواید کاسنی مخصوصاً برای زنان باردار اطلاعاتی در دست نیست و مصرف زیاد آن در دوران بارداری خطرناک است، زیرا کاسنی ممکن است باعث قاعدگی شود یا همان طور که در بالا ذکر شد باعث سقط جنین شود.