سینی پلاستیکی بزرگ گردی که به عنوان کلاه زره ای از آن استفاده می شد

احتمالاً همه ما با ژست زمانی که بسته های پلاستیکی مانند سینی پلاستیکی بزرگ گرد را باز می کنیم و سپس دور می اندازیم آشنا هستیم. چند لحظه طول می کشد اما تاثیر زیادی بر روی زمین ما دارد.

وقتی جزایر بزرگ زباله شناور در اقیانوس ها و حیواناتی را که در آنجا غرق می شوند از تلویزیون تماشا می کنیم شگفت زده می شویم.

وسعت بزرگترین جزیره زباله به اندازه مساحت فرانسه و اسپانیا است، این جزایر حاصل چنین حرکات بی شماری کوچکی هستند که وقتی پلاستیک ها را دور می اندازیم.

ما باید بیشتر به این مشکل توجه کنیم! بنابراین زمان آن فرا رسیده است که از راهکارهای جایگزین در بسته بندی استفاده کنیم که محیط زیست ما را کمتر آلوده کند. ما نباید فراموش کنیم:

چرا استفاده از جعبه های پلاستیکی اینقدر مضر است؟ اکثر بسته‌های پلاستیکی فقط یکبار استفاده می‌شوند و وقتی محصولات را باز می‌کنیم سریعاً این بسته‌ها را دور می‌اندازیم.

به همان سرعتی که یک بسته پلاستیکی وارد زباله می‌شود، در حالی که تخریب می‌شود کند و دست و پا گیر است.

البته، ما سعی می کنیم زباله های پلاستیکی را بازیافت کنیم، با این حال، آنچه ما موفق به انجام آن شدیم تنها 9 درصد از کل است.

10 درصد دیگر سوزانده می شود (در نتیجه هوا را آلوده می کند) و 81 درصد مابقی در محل های دفن زباله و در محیط زیست ما، در دریاچه ها، دریاها و اقیانوس های ما به پایان می رسد.

پلاستیک تقریباً به 400 سال نیاز دارد تا تجزیه شود، فقط تصور کنید، اگر پلاستیک چند صد سال پیش اختراع شده بود، ناپلئون از لیوان پلاستیکی برای داشتن بورگوندی مورد علاقه خود قبل از جنگ استفاده می کرد. اگر اینطور بود، این جام را در موزه می دیدیم.

برای استفاده از مواد پلاستیکی کمتر برای بسته بندی چه کنیم؟

استفاده از مواد بسته بندی جایگزین، جعبه های مقوایی و سینی برای بسته بندی تقریباً هر ماده غذایی (میوه و سبزیجات، غذای آماده، سالاد، غذاهای خیابانی و غیره) راه حلی عالی و جایگزین عالی به جای جعبه های پلاستیکی ارائه می دهد.