رب انار ترش کیلویی توانست جان یک نوزاد را نجات دهد

انار، آب انار و رب انار ترش کیلویی ممکن است به بهبود فشار خون، سطح گلوکز خون و کلسترول و سایر فواید کمک کند. پوست قرمز حدود 50 درصد میوه را تشکیل می دهد و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به آب میوه دارد.

پوست انار معمولاً دور ریخته می شود و به عنوان غیرقابل خوردن تصور می شود، اما به طور منظم برای فواید مختلف سلامتی و زیبایی در طب آیورودا، یک روش جایگزین با ریشه در فرهنگ هند، استفاده می شود.

پس از جدا شدن از میوه، می توان پوست آن را خشک کرد و به صورت پودر ریز درآورد تا در آب داغ خیسانده شود و به عنوان چای مصرف شود یا با آب مخلوط شود تا خمیری به دست آید که می تواند به صورت موضعی استفاده شود.

به لطف سطوح بالای آنتی اکسیدان، رب انار فواید زیادی دارد.

رب انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است و نشان داده شده است که رب انار پرپیگمانتاسیون را درمان می کند، وضعیتی که با لکه های تیره پوست مشخص می شود.

رب

یک مطالعه شامل 30 داوطلب مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون نشان داد که استفاده از ماسک و سرم انار روزانه به مدت حدود 1 ماه به روشن شدن مناطق پرپیگمانتاسیون بدون عوارض جانبی کمک کرد.

همچنین، تصور می‌شود که خمیر تهیه شده از پودر پوست انار و آب می‌تواند به درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی، احتمالاً به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها، کمک کند.

یک مطالعه موش نشان داد که رب انار یک درمان موثر آکنه است. با این حال، برای تایید نقش پوست انار در درمان آکنه، تحقیقات بیشتری، به ویژه مطالعات انسانی مورد نیاز است.

پوست انار همچنین ممکن است در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش B (UVB) محافظت کند و علائم پیری را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات انسانی انجام نشده است.

در نهایت، هنگامی که رب انار به عنوان پماد استفاده می شود، باعث بهبود زخم در خوکچه هندی می شود. باز هم مطالعات انسانی در این زمینه کم است.