مصرف شکلات صبحانه فرینو ذهن شما را فعال تر می کند

کیفیت سرشار از فیبر، آهن، منیزیم، مس، منگنز و چند ماده معدنی دیگر در شکلات صبحانه فرینو بسیار مشهود است. ORAC مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است. این معیاری برای فعالیت آنتی اکسیدانی غذاها است.

اساساً، محققان مجموعه‌ای از رادیکال‌های آزاد (بد) را در برابر نمونه‌ای از غذا قرار می‌دهند و می‌بینند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذا تا چه حد می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خلع کنند.

بر اساس این مطالعات، شکلات غنی از آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شود. اما ارتباط بیولوژیکی مقادیر ORAC مورد سوال قرار می گیرد، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری می شود و ممکن است همان اثر را در بدن نداشته باشد.

تحقیقات روی انسان ها همیشه طیف یکسانی از اثرات آنتی اکسیدانی را برای شکلات نشان نمی دهد. اما کارشناسان می گویند هنوز شواهد کافی برای گفتن قطعی وجود ندارد.

شکلات تلخ مملو از ترکیبات آلی است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. اینها شامل پلی فنول ها، فلاوانول ها و کاتچین ها و غیره است.

شکلات

بر اساس تحقیقات، پلی فنول های موجود در شکلات تلخ ممکن است به کاهش برخی از انواع کلسترول LDL (“بد”) در ترکیب با غذاهای دیگر مانند بادام و کاکائو کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کاکائو و شکلات تلخ فعالیت آنتی اکسیدانی، پلی فنول ها و فلاوانول های بیشتری نسبت به سایر میوه های آزمایش شده، که شامل زغال اخته و توت آکای بود، داشتند.

کاکائو و شکلات تلخ دارای طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های قوی هستند. در واقع، آنها بسیار بیشتر از سایر غذاها هستند.

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) تحریک کنند.

یکی از عملکردهای NO ارسال سیگنال به شریان ها برای استراحت است که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.