هلی شات دوربین دار اسباب بازی مرکز توجه سیاستمداران دنیا قرار گرفت

نمای چشم پرنده یک نسخه افراطی‌ تر از عکس‌ برداری با هلی شات دوربین دار اسباب بازی است که به‌عنوان شات بالای سر یا جرثقیل نیز شناخته می‌شود. معمولاً با یک عکس دوربین عریض همراه می‌شود به این ترتیب، می‌توانید سوژه را پایین ببینید اما بخش خوبی از زمینه را در بر می‌گیرد.

زمانی که سوژه در مورد محصولی که در حال بررسی است صحبت می‌کند، به‌طور مکرر در یوتیوب یک عکس بالا مشاهده خواهید کرد.

بالاترین زاویه دوربین، نمای هوایی است. اغلب به این عکس هلیکوپتر می گفتند زیرا اپراتور دوربین معمولاً برای گرفتن این منظره در هلیکوپتر بود.

امروزه بیشتر اوقات می‌توانید یک عکس هوایی پیدا کنید، زیرا هواپیماهای بدون سرنشین آن را برای همه فیلمسازان و عکاسان مقرون به صرفه‌تر کرده‌اند.

حتی فیلمبرداران آماتور نیز می توانند تصاویر هوایی خیره کننده را دریافت کنند چیزی که قبل از هواپیماهای بدون سرنشین تجاری غیرقابل تصور است.

هلی شات

این یکی از عجیب‌ترین انواع زوایای دوربین است، زیرا دیدگاهی کاملاً غیر طبیعی است.

مهم نیست که دوربین چقدر بالا یا پایین است و نوع عکسبرداری زاویه دوربین هلندی با یک افق کج مشخص می شود.

برای رسیدن به این هدف، باید دوربین را بر روی محور خود بچرخانید. از آنجایی که عادت ما به دیدن چیزها نیست، باعث می شود بیننده احساس سردرگمی یا ناراحتی کند.

زاویه هلندی همچنین به عنوان زاویه آلمانی شناخته می شود زیرا اغلب در فیلم های اکسپرسیونیستی آلمانی استفاده می شد. همچنین ممکن است آن را زاویه کج یا مایل بنامید.

انواع عکس های دوربین و زوایای مختلف دوربین برای بیان داستان آن طور که می خواهید بسیار مهم هستند.

با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بیننده را به دیدن آنچه می‌خواهید ببیند راهنمایی کنید و سرنخ‌هایی در مورد آنچه فراتر از آنچه به چشم می‌آید در حال رخ دادن است ارائه دهید.

به عنوان مثال، با استفاده از زاویه هلندی، می توانید به این نکته اشاره کنید که شخصیت دارای ذهن نامتعادل است به این ترتیب، شما چیزی را در سر او نشان می دهید که در حال رخ دادن است.

همچنین می توانید از ترکیبی از زوایای بالا و پایین برای نشان دادن عدم تعادل در رابطه بین دو شخصیت استفاده کنید به عنوان مثال، یک قلدر و یک پسر خوب.