فرش 9 متری خاطره کویر کاشان در جام جهانی به یک فوتبالیست معروف هدیه داده شد

از این مقاله با مزایا و معایب فرش هایی مانند فرش 9 متری خاطره کویر کاشان از ست هیت آشنا خواهید شد.

ما در مورد ویژگی های مواد مصنوعی حرارتی، تفاوت آنها با فرش های مصنوعی معمولی و نحوه مراقبت صحیح از آنها خواهیم گفت.

محصولات فرش یکی از ویژگی های تغییر ناپذیر یک زندگی راحت هستند که از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته اند.

در ابتدا، نقش آنها توسط پوست حیوانات بازی می شد، بعداً آنها با محصولات ساخته شده از مواد طبیعی گران قیمت (پشم، ابریشم) جایگزین شدند.

به لطف توسعه فناوری در قرن بیست و یکم، فرش هایی که از مواد مصنوعی گرما ساخته شده اند ظاهر شدند، از نظر ظاهر و کیفیت شبیه به فرش هایی هستند که از پشم طبیعی ساخته شده اند.

آنها بادوام و کاربردی هستند، نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند و ظاهر و ویژگی های جذاب خود را برای چندین سال از دست نمی دهند.

در مقاله خود، بر ویژگی های مواد اولیه مصنوعی جدید، مزایا و معایب فرش های هیت ست تمرکز می کنیم و به شما می گوییم که چگونه از آنها مراقبت کنید.

فیبر مصنوعی از روغن، به طور دقیق تر، از محصول جانبی پردازش “طلای سیاه” – گرانول های پلی پروپیلن (توپ های سفید و کدر) به دست می آید.

الیاف پلی پروپیلن که فرش از آن ها با ماشین بافی ساخته می شود، با استفاده از تکنولوژی “heatsetting” که در لغت به معنای “تثبیت حرارتی” است، به دست می آیند.

قبل از اینکه پلی پروپیلن به یک الیاف بادوام تبدیل شود، چندین مرحله پردازش را طی می کند، ابتدا گرانول ها در یک دستگاه مخصوص – یک اکسترودر به یک قوام خاص نرم می شوند تا یک توده نرم به دست آید.

رنگدانه های رنگی و مواد افزودنی برای بهبود کیفیت مواد اولیه به آن اضافه می شود؛ مخلوط حاصل از صافی های مخصوص با سوراخ های زیاد عبور داده می شود و از آن ها به صورت نخ های حجیم خارج می شود که تحت فشار مکانیکی قرار می گیرد تا کشیده و پیچ بخورد تا نازک و محکم شود.

هرچه نخ محکمتر پیچ خورده باشد فرش بهتر می شود. تثبیت نخ به شکل پیچ خورده به صورت حرارتی رخ می دهد.

مرحله نهایی درمان با ترکیبات دفع کننده آلودگی و مواد ضد عفونی کننده است، در نتیجه فرآوری، پلی پروپیلن از نظر خواص و ویژگی های خود به ماده ای عالی برای ایجاد فرش های مصنوعی تبدیل می شود.